Waterskicommissie

De Waterskicommissie regelt voor WSV Randwijck alle zaken rond het waterskiën en wakeborden.logoskicieZowel de beginnende als de ervaren waterskiër is bij ons aan het juiste adres.De volgende zaken komen hierna aan de orde:

• vrij skiën
  • skilessen
  • showteam
  • extra activiteiten
  • materialen
  • (co)piloot worden
  • spelregels
  • kosten
  • verenigingsboot
  • communicatie en contactgegevens

vrij skiën

Dit vindt in het voor-, hoog- en naseizoen  plaats op woensdagavond van 19.00 uur tot zonsondergang. De start van het voorseizoen en het einde van het naseizoen worden via de website van WSV Randwijck gecommuniceerd. In geval van haast wordt Facebook ingezet.

Een ski-piloot kan besluiten ook op andere tijden met de ski-boot uit te varen. Als er ”spontaan” geskied wordt, hangt de ski-vlag bovenaan de steiger, zodat iedereen kan zien dat geskied kan worden. Ook laat de piloot via de ski-app weten van-tot wanneer geskied kan worden.

Achter het raam van ons clubgebouw vind je het pilotenschema. Hierop staat per datum vermeld welke piloot “dienst” heeft.

skilessen

Als lid van WSV Randwijck kun je deelnemen aan de skilessen. Deze worden op zondag van 10.00 uur tot 13.00 uur gegeven door gediplomeerde instructeurs. Informatie over de start en inschrijving van de lessen wordt gecommuniceerd via de ski-app en de website van de vereniging.

showteam

WSV Randwijck kent een eigen showteam. Momenteel worden de eerste voorbereidingen getroffen voor de show ter gelegenheid van het 80-jarig jubileum van onze vereniging.

Voor het showteam zijn nieuwe leden (jong en oud, ervaren en onervaren) altijd welkom. De trainingstijden worden gecommuniceerd via de ski-app en de website van de vereniging.

skirecord

extra activiteiten

De ski-commissie organiseert ook elk jaar een aantal extra activiteiten. Voorbeelden van de afgelopen jaren zijn:

• Kinderskimiddag
  • Seniorenskiën
  • Ski-fotoshoot

materialen

Wil je (leren) skiën, wakeboarden, monoskiën, kneeboarden etc. maar beschik je niet over eigen materiaal of outfit, dan kun je gebruik maken van de materialen van de vereniging. Deze liggen in het skihok.  De sleutel hiervan is verkrijgbaar in het clubgebouw en via de piloten.

(co)piloot worden

Wil je het team van (co)piloten komen versterken, meld je dan bij een van de leden van de skicommissie of stuur een bericht naar 06-34256404.

spelregels

Elke skiër (en voor een skiër jonger dan 18 jaar door één van de ouders of voogd) tekent een eigenrisico-verklaring waarmee hij vastlegt op de hoogte te zijn van de geldende regels en de aansprakelijkheid bij ongevallen.

Het is wettelijk verplicht om een co-piloot aan boord te hebben. Deze dient minimaal 16 jaar of ouder te zijn.

Let op de veiligheid van jezelf en van anderen.

Ruim je eigen skispullen op zodra je klaar bent met skiën.

Houd het skihok netjes. De skispullen zijn van ons allemaal, dus ga

hiermee om alsof het je eigen spullen zijn, zo hebben we allemaal het meeste plezier hiervan.

Als je wilt skiën, meld je dan bij de piloot die vaart. Hij/zij  kan dan een tijd aangeven wanneer je aan de beurt bent. Op drukke dagen zal er een lijst bovenaan de skisteiger hangen waarop je je kunt inschrijven.

kosten

Om te skiën (vrij skiën en lessen) heb je een skikaart (tikkenkaart) nodig. Deze is te koop door te pinnen met de pinautomaat van de skicommissie bij Fernao Schürmann. Hoeveel tikken per skibeurt nodig zijn is onder andere afhankelijk van de duur en de snelheid die de boot heeft gemaakt.

Mede beïnvloed door de huidige ontwikkeligen van de gasprijzen gelden voor 2023 de volgende tarieven:

GEEN SKIKAART = NIET SKIËN

Een volle skikaart bevat 100 tikken.

Een Jeugdkaart: €20,-.

Een Volwassenenkaart: €40,-.

Halve kaarten zijn verkrijgbaar voor de helft van de prijs.

Voor de skilessen betaal je alleen de tikken voor het gebruik van de boot. De les zelf wordt gegeven door vrijwilligers en is gratis.

De vereniging neemt de kosten van het showteam voor haar rekening. Deelname is voor leden daardoor gratis.

verenigingsboot

Sinds 2010 zijn wij in het bezit van een skiboot: de Ski Nautique 196.

nieuweskiboot-e1425063649644

Deze skiboot zal uitsluitend ingezet worden voor het varen van skiërs of ingezet worden voor activiteiten van andere commissies.

Voor de geïnteresseerden geven we de technische specificaties van deze boot:
– Correct Craft Ski Nautique 196, bouw- en modeljaar 2002
– 6,45 x 2,31 x 0,61 m.(lengte x breedte x diepgang)
– PCM 5,8 liter V* 330 Pk.
– LPG-installatie
– Perfect Pass
– Flight Control Tower

communicatie en contactgegevens

De skicommissie communiceert via de ski-app, de website van de vereniging en (in spoedgevallen) de facebookpagina van WSV Rand

wijck. Wil je toegevoegd worden aan de ski-app, meld je dan bij een van de piloten of stuur je mobiele nummer naar 06-34256404

Mailadres: eiciks.[antispam].@wsvrandwijck.nl

Website van de vereniging: wsvrandwijck.nl

Facebook pagina WSV Randwijck.

eigen-risico-verklaring-2023-skicie.pdf

Pilotenschema: aanwezig in het clubgebouw.