Over WSV Randwijck

Graag willen wij u kennis laten maken met de in 1945 opgerichte en in Maastricht-Heugem langs de Maas gelegen Watersportvereniging Randwijck.

Zoals de naam al doet vermoeden staat bij onze club het beoefenen van de watersport hoog in het vaandel.

Dat kan bij ons op diverse wijzen:

• waterskiën,
  • zeilen,
  • kanoën,
  • bootrecreatie,
  • zwemmen.

Het feit dat wij een vereniging zijn wil zeggen dat ons terrein en jachthaven alleen toegankelijk zijn voor de leden. Wel kunnen leden – in beperkte mate- bezoekers meenemen om met onze vereniging kennis te maken.

Jachthaven

In onze jachthaven hebben wij circa tachtig ligplaatsen voor zeil- en speedboten, kajuitbootjes of grotere jachten tot c.a. 15 m lengte. Onze haven is o.a. voorzien van elektriciteit en drinkwater, een trailerhelling en botenkraan (zie ook Havencommissie).

20180701-131712

Zwembad

Zwemmen kan in ons verwarmd zwembad, dat in de regel vanaf Pinksteren tot half september geopend is. Het is een zwembad dat zich kan meten met professionele, commerciële baden in omvang en onderhoud.

20180626-130254

Sportvelden

Ook andere sport- en spelvormen zijn bij ons mogelijk; zo ligt er een volleybalveld en een voetbalveld(je) en worden de aanwezige jeu de boules banen graag gebruikt.

Zonneweide

Langs de Maas is er ruim plaats en gelegenheid voor dagrecreatie en zonnebaden.

20180626-130115

Voor de jongere jeugd zijn er vele speelmogelijkheden zoals zandbakken, schommels en andere speeltoestellen.

Activiteiten

Er worden regelmatig allerlei activiteiten georganiseerd (zie Activiteitencommissie of Activiteiten). Hierdoor is Randwijck veel meer dan een watersportvereniging en biedt hiermee allerlei vormen van vertier.

Clubgebouw

In ons clubgebouw bevindt zicht het restaurantgedeelte Uzze Randwijcker Hoeskamer waar het binnen of buiten op het terras gezellig toeven is met een drankje of hapje, een lunch of een warme maaltijd. Ook snacks, snoep, ijs e.d. zijn verkrijgbaar. Het ruime terras is gedeeltelijk overdekt en biedt een fantastisch uitzicht op de Maas met alle activiteiten die daarop plaatsvinden.

Daarnaast zijn in het gebouw diverse facilitaire voorzieningen zoals toiletten, douches, een ruimte voor gehandicapten, een ruimte voor het lozen en spoelen van chemische toiletten en een bestuurskamer. In de gang hangt een defibrillator. Het noordelijk deel heeft nog een aparte voorziening met toiletten en douches.

Sanitaire voorzieningen

In het clubgebouw bevinden zich naast de toiletten ook douche- en kleedlokalen. Ook aan de noordzijde van ons terrein beschikken wij over een moderne sanitaire unit.

30728009-439063199880718-471683208346337280-n

Terrein

Ons terrein is helemaal ingepast in een omgeving van water en groen, waardoor bij opkomst direct een vakantiegevoel ontstaat.
Voor de kinderen zijn op het terrein meerdere speelvoorzieningen aanwezig.
Daarbij beschikken wij over een ruime parkeergelegenheid voor auto's, een fietsenstalling, een ruimte voor scooters en is er aparte ruimte gereserveerd voor boottrailers.

Op ons zeer ruime terrein hebben wij 135 caravanplaatsen ter beschikking die natuurlijk zeer gewild zijn, maar waar met regelmaat ook plekken van beschikbaar komen (zie Caravancommissie).